راهنمای خرید

لوستر چوبی بخریم یا نخریم؟

لوستر چوبی
همانطور که میدانید لوسترها از مواد متنوعی ساخته می شوند و در این میان لوستر چوبی طرفداران زیادی دارد و دلیل این امر نیز این است که از تنوع بسیار بالایی در طرح ها برخوردارند و نسبت به سایر لوسترها قیمت بسیار مناسبی دارند. در ادامه این مقاله از سری مطالب آموزشی لوستر «مون» به بررسی این لوسترها میپردازیم با ما همراه باشید
 

لوسترهای چوبی چیست؟

در دکوراسیون داخلی استفاده از چوب در عناصر مختلف بسیار به چشم می خورد. در واقع چوب در چیدمان فضاهای کلاسیک و مدرن استفاده می شود. لوستر یکی از وسایل زینتی و کاربردی خانه است و با توجه به اشکال و انواع متنوع آن، در بخش های مختلف خانه استفاده می شود. این محصول قبل از اینکه جنبه زیبایی داشته باشد، باید از لحاظ نوری که به محیط می پراکند، بررسی شود. درواقع میزان نوری که در فضا نیاز دارید، در انتخاب لوستر موثر است. این نوع لوستر در انواع و اشکال مختلف تولید شده و طبق سلیقه همگان به بازار عرضه می شود. از چوب برای پایه های اصلی، شاخه ها و حتی پوشش حباب ها نیز استفاده می شود.   تنوع رنگ چوب و خاصیت رنگ پذیری آن نیز دست طراحان را برای استفاده از آن باز گذاشته است. طراحی های متنوع و سایزبندی های گوناگونی در لوستر ها وجود دارد. برای خرید لوستر در ابتدا باید دیزاین و فضای منزلتان را بررسی و سبک محیط و هماهنگی و سازگاری لوستر با دیگر اجزا را در نظر بگیرید. ایجاد هارمونی در فضا آرامش را به افراد هدیه می دهد.

با انواع لوستر های چوبی و فضاهای مورد استفاده آشنا شوید

اساساً از چوب به عنوان بدنه لوسترهای چوبی استفاده شده است که البته اشکال مختلفی از آن وجود دارد. لوستر ها از تک شاخه تا چندین شاخه تولید و در بازار عرضه می‌ شوند و به صورت چند شاخه فضای پذیرایی و نشیمن را زیبا می کنند. استفاده از تولیدات تک شاخه، دو شاخه یا سه شاخه برای آشپزخانه و اتاق خواب مناسب تر است. به علت تنوع در طراحی، انواع کوتاه و آویز از این نوع لوستر ها ساخته شده اند که با توجه به ارتفاع سقف و همچنین با در نظر گرفتن محلی که برای نصب انتخاب کرده اید، می توان از انواع آنها با ارتفاع های مختلف استفاده کرد. انواع دیواری این لوستر ها نیز برای محیط هایی مانند راهرو ها و فضاهایی که نیاز به نور کم دارند، مانند کافه ها مناسب هستند. در صورتی که احساس کردید نور سالن پذیرایی شما کافی نیست، لوستر دیواری را به نور پردازی خود اضافه کنید. لوسترها گاهی به گونه ای طراحی شده اند که نور را به سقف هدایت می کنند و نور از بالا پخش می شود. برخی دیگر نیز نور را به صورت مستقیم به پایین می تابانند.    

چگونه این نوع لوسترها را با فضای خانه هماهنگ کنیم؟

لوستر ها در دکوراسیون خانه ما اهمیت بالایی دارند و باید به ظاهر آنها دقت کرد. همچنین به دلیل تاثیر مستقیم بر روشنایی محیط، باید لوستر مناسبی را برای فضای خانه مان انتخاب کنیم. میزان شدت نور در جلوه گری دیگر وسایل منزل نیز موثر است. نگاهی به سبک خانه، شما را در انتخاب و یکدست کردن آن راهنمایی می کند. در خانه هایی به سبک کلاسیک بهتر است از نوع چوبی لوستر ها استفاده کنید. روشنایی اتاق نشیمن و پذیرایی در شب و همچنین مکان هایی که از نور طبیعی برخوردار نیستند باید اولین مورد در انتخاب لوستر باشد. در این فضاهای بزرگ نور باید به اندازه کافی باشد و گاهی باید از لوستر های ۵ تا ۸ شاخه یا حتی بیشتر استفاده کنید. اگر از مبلمان یا میز های چوبی استفاده می کنید، به راحتی می توانید لوستر خود را با رنگ با دکوراسیون منزلتان هماهنگ کنید. در آشپز خانه از لوستر هایی با رنگی مشابه رنگ کابینت استفاده کنید. آویزهای چوبی در رنگ های مختلف تولید شده اند و به راحتی با فضاهای شما هماهنگ می شوند. رنگ های صورتی، آبی و غیره نیز برای اتاق ها مناسب هستند.     سخن آخر در این مقاله با لوستر چوبی و کاربردهای آن آشنا شدیم. نور پردازی در فضای زندگی ما در حفظ زیبایی و آرامش افراد موثر است. انتخاب های درست برای ایجاد نور در محیط از عواملی است که نباید به سادگی از آن بگذریم. محصولات روشنایی متنوعی همه روزه با توجه به خلاقیت طراحان به بازار می آید. مصرف کنندگان باید با تمرکز و بالا بردن سطح آگاهی خود، بهترین انتخاب را داشته باشند. با بازدید از سایت لوسار «مون»، طرح ها و امکانات مختلف لوستر ها را بسنجید و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.    

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *