عمومی

لوستر آباژور دیوارکوب، خوب بد زشت

لوستر آباژور دیوارکوب، خوب بد زشت

لوستر آباژور دیوارکوب سه عضو اصلی خانوده صنایع روشنایی هستند. این موضوع که هریک از آن ها استفاده متفاوتی دارد بر کسی پوشیده نیست، اما به راستی، لوستر آباژور دیوارکوب چیست؟ هر یک از آن ها چه کاربردی دارند و یا احتمالا خرید و استفاده از کدام یک بهتر است؟ در این مقاله با در نظر گرفتن عوامل اساسی نور و دکور بپردازیم.

اگر مایلید بدانید خوب بد زشت نورها چیست ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

 

 

لوستر

لوستر، نورافشان یا چلچراغ، حجمی از لامپ های تزئینی است که معمولاً به صورت ثابت بر سقف منازل نصب می‌گردند. لوسترها معمولاً با لامپها و منشور کریستالی مزین می‌شوند. لوستر مهمترین عنصر نور در منازل است که امروزه استفاده از آن امری اجتناب ناپذیر است. استفاده اصلی نوردهی و روشنایی و همینطور مکمل دکوراسیون محیط مهمترین کاربرد لوستر است. لوسترها با انواع مدل ها، ابعاد و اندازه ها و مواد اولیه و با انواع حالات نوردهی مورد استفاده خانه ها و ادارات و هتل ها و . . . بوده هست و خواهد بود. هرچند دنیای ساخت لوسترها در زمان دستخوش تغییرات زیادی بوده است اما قالب اصلی آن همچنان بدون تغییر و جایگاه آن در خانه ها و دیگرمکان ها بدون جایگزین حفظ گردیده است.

لوستر

لوستر

 

آباژور

نورتاب يا آباژور نوعی پوشش برای چراغ و مانند آن است که نور را به پایین افکند. آباژور معمولا از یک پایه و یک کلاهک تشکیل می شود بطوریکه لامپ به پایه وصل شده و کلاهک اطراف لامپ را می پوشاند تا مانع از مشخص شدن لامپ شود. بیشتر نور آباژور از بالا و پایین کلاهک خارج می شود.آباژور به دو صورت رومیزی و ایستاده در بازار موجود است. کاربرد آباژور در دکوراسیون چنین است که انتخاب سبک و نوع روشنایی مناسب، تاثیر عمیقی بر زیبایی و دکور محل، علاوه بر تامین روشنایی لازم دارد. جدای از محل کار، خانه به عنوان مکانی در نظر گرفته می‌شود که بیشتر مردم زمان خود را در آن سپری می‌کنند. خانه از اتاق‌های مختلفی مانند اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه و سایر فضاها تشکیل شده است. فرقی نمی‌کند که آباژور کجا قرار بگیرد. شما می‌خواهید چیزی متناسب با اتاق خود داشته باشید و آن را با به گونه‌ای زیبا در معرض دید قرار دهید.

آباژور

آباژور

 

لوستر دیواری (دیوارکوب)

لوستر دیواری (دیوارکوب)، نوعی از تجهیزات نورپردازی است که به دیوار متصل می‌شود. به طوری که از دیوار، به عنوان پشتیبان استفاده می‌کند. که در این حالت، معمولا (اما نه همیشه) دیوارکوب به جهت بالا تنظیم می‌شود. لوستر‌های دیواری، برای نصب شدن به یک جعبۀ تقسیم نیاز دارند. دیوارکوب می‌تواند مشعلی سنتی، شمع، چراغ گازی یا یک منبع نور الکتریکی مدرن باشد. هنگام خرید دیوارکوب ، به موارد زیر توجه کنید. شما می‌توانید در دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان، از لوستر دیوارکوب استفاده کنید. لوستر دیوارکوب الکتریکی امروزی، معمولا در راهروها یا سالن‌ها برای نورپردازی و جذابیت، به کار می‌روند. ارتفاع دیوارکوب در راهرو، معمولا به اندازۀ سه چهارم طول زمین تا سقف است. و فاصلۀ بین دیوارکوب‌ها، معمولا به اندازۀ فاصلۀ آن‌ها تا زمین است. لوستر دیواری معمولا جهت حفظ به صورت جفت یا چند عددی نصب می‌شوند. می‌توان از آن‌ها برای قاب‌بندی درهای ورودی یا زیباسازی راهرو‌ها، استفاده کرد.

لوستر دیواری (دیوارکوب)

لوستر دیواری (دیوارکوب)

 

هیچیک از موارد لوستر آباژور دیوارکوب را نمیتوان خوب یا بد یا احتمالاً زشت دانست چرا که موارد استفاده هرکدام و صد البته انتخاب صحیح شما اصل تعیین کننده در خروجی نهایی آن کارکرد هرکدام از آنها است. توضیحات فوق توضیحاتی اجمالی بر این سه مولفه نور بوده و در آینده به طور مفصل تری به توضیح هرکدام خواهیم پرداخت. برای خرید با آگاهی و حوزه انتخاب وسیع و در عین حال ثبت سفارش ساده به فروشگاه اینترنتی لوستر «مون» مراجعه کنید.

برای سفارش لوستر مدرن با قیمت مناسب می توانید به صفحه فروشگاه در وب سایت لوسترمون مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *