نظافت و نگهداری

تمیز کردن لوستر مدرن

تمیز کردن لوستر مدرن

لوسترها هم مانند سایر اجزای منزل نیاز به نظافت دارند. عدم نظافت لوستر در طولانی مدت، نه تنها باعث از بین رفتن درخشندگی و زیبایی آن ها می شود، بلکه از میزان نوردهی آن ها نیز می کاهد. با لوستر «مون» همراه باشید تا با نکات مهم مربوط به نظافت لوسترهای مدرن بیشتر آشنا شوید.

 

 

نحوه تمیز کردن لوستر های ال ای دی (LED) و اس ام دی (SMD) مدرن

از آنجاییکه بدنه و اجزای لوسترهای مدرن اغلب از نانو مواد و متریال های جدید ساخته شده اند، آلودگی کمتری را از محیط به خود جذب می کنند. بر اساس این ویژگی تنها با یک دستمال مرطوب ساده و یا دستمال های نانو که در اغلب فروشگاه ها موجود هستند، می توانید لوستر خود را به آسانی تمیز کنید. اما اگر پس از انجام این کار، همچنان از تمیزی لوستر خود راضی نیستید، می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول تمیز کردن لوستر: حتما پیش از انجام هر کاری، کلید برق لوستر را خاموش کنید. این کار را از طریق کلید روی دیوار انجام دهید و نه توسط ریمت کنترل، چرا که اگر قطع برق لوستر، توسط ریموت کنترل انجام شود، جریان برق همچنان تا پشت منبع نور وجود خواهد داشت و در صورتی که از دستمال مرطوب استفاده کنید احتمال جرقه زدن وجود دارد.

مرحله دوم تمیز کردن لوستر: زیر لوستر یک پتوی زخیم و نرم پهن کنید تا در صورت افتادن قطعات از دستتان، آسیبی به آن ها نرسد.

مرحله سوم تمیز کردن لوستر: اگر نقشه نصب لوسترتان را در اختیار ندارید با استفاده از دوربین عکاسی یا تلفن همراه خود از لوسترتان عکس بگیرید تا ترتیب قطعات را فراموش نکنید.

مرحله چهارم تمیز کردن لوستر: قطعات و برگ های لوستر را به ترتیب باز کرده و به همان شکلی که روی لوسترتان نصب بوده اند به تفکیک نوع قطعه کنار هم قرار دهید.

مرحله پنجم تمیز کردن لوستر: قطعات لوستر را به همان ترتیبی که در مرحله قبل تفکیک کرده اید با مواد شوینده و ترجیحا پودر صابون بشویید و سپس با استفاده از حوله و یا دستمال خشک نمایید.

مرحله ششم تمیز کردن لوستر: سینی بالای محصول را با استفاده از یک دستمال نرم که آغشته به شیشه پاک کن و یا مایع آب و صابون است پاک کرده و به طور کامل خشک کنید. سعی کنید رطوبت به قسمت های برقی لوستر شما نرسد. در صورت مواجه شدن با این اتفاق لوسترتان را تا خشک شدن کامل به هیچ عنوان روشن نکنید.

مرحله هفتم تمیز کردن لوستر: قطعات باز شده را به همان ترتیب اولیه روی لوستر نصب کنید. و از زیبایی و تمیزی لوستر خود لذت ببرید.

 

ترفندهای تمیز کردن لوستر

ترفندهای تمیز کردن لوستر

 

نکات تکمیلی تمیز کردن لوستر

نکته1: درصورتی که لوستر مدرن شما دارای قطعات حبابی و یا کریستالی است، با دقت فراوان این قطعات را به آهستگی از هم جدا کنید و خیلی ساده و با ظرافت در سینک آشپرخانه و با مواد شوینده خانگی و یک اسفنجی نرم، آنها را بشویید. پس از خشک شدن کامل قطعات آن ها را در جای خود نصب کنید.
نکته2: اگر به هر دلیلی تمایلی ندارید که قطعات لوستر را از یکدیگر جدا کنید، پیشنهاد می کنیم یک دستکش پنبه ای در دست کنید و اجزای لوسترتان را به آرامی لمس نمایید تا تمیز شود.

 

مطالب مرتبط:

نظافت لوسترهای کریستالی و برنزی

 

افزایش دانش و آگاهی مشتریان، از اولویت های اصلی مجموعه لوستر «مون» است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *