راهنمای خرید, عمومی

همه چیز درباره لوستر لاینر

همه چیز درباره لوستر لاینر

لوستر لاینر یا لوستر خطی یکی از لوسترهای سبک مدرن است که استفاده از آن امروزه در منازل، رستوران ها و کافه ها بسیار رایج شده است. این نوع لوستر به سبب شکل ظاهری خطی، اغلب در بالای میزغذاخوری نصب می شود. در این مطلب از مجله لوسترمون، قصد داریم تا به معرفی انواع لوسترهای لاینر بپردازیم، پس اگر علاقه منید تا با لوستر لاینر بیشتر آشنا شوید، با ما همراه باشید.

لوسترهای لاینر تنوع زیادی دارند، از طرح های بسیار ساده و مینیمال که قرارگرفتن چندلامپ کنار یکدیگر هستند تا اشکال پیچیده که جزئیات زیادی به آن ها اضافه شده است.

انواع لوستر لاینر

لوستر لاینر

انواع لوستر لاینر

جنس لوستر لاینر: یکی از اصلی ترین مواردی که هنگام خرید لوستر باید به آن، توجه نمود جنس لوستر است. جنس بدنه اغلب لوسترهای خطی، از متریال های ساده مثل چوب و پلاستیک است. البته لوسترهای لاینر کریستالی هم در بسیاری از فروشگاه ها وجود دارند، اما به طورکلی در مقایسه با سایر انواع لوسترهای آویز و سقفی و… استفاده از کریستال در ساخت لوستر لاینر خیلی مرسوم نیست.

انواع لوستر لاینر

همچنین بر خلاف لوسترهای سنتی که بدنه ای فلزی و درخشان دارند، در لوستر خطی بیشتر از رنگ های کدر و ساده استفاده می شود.

نوع اتصال لوستر خطی:

  • لوسترهای خطی دیواری (دیوارکوب)
  • لوسترهای خطی سقفی (چسیبده به سقف)
  • لوسترهای خطی آویز

لوستر خطی LED

استفاده از چراغ های LED به دلیل وزن کم، زیبایی و قابلیت تغییر رنگ، در لوسترهای لاینر بسیار رایج است.

لامپ های LED به دو نوع زیر تقسیم می شوند:

  1. لامپ‌ های تک‌ رنگ به نام هایپاور ال ای دی که رنگشان تغییر نمی کند.
  2. لامپ مولتی کالر ال ای دی که نور آن ها به رنگ‌هایی مثل آبی، بنفش و قرمز، تغییر می کند.

البته خالی از لطف نیست که یادآور شویم، لامپ های ال ای دی به سبب ماهیت مدرنی که دارند به راحتی با ظاهرا ساده لوسترهای خطی هماهنگ می شوند.

لوستر خطی LED

لوستر خطی SMD

لامپ های SMD شباهت زیادی به لامپ های LED دارند اما کم مصرف تر و پرنورتر هستند. به لحاظ ساختاری، SMD هم بر روی صفحات الکترونیکی نصب می شود ولی بر خلاف LED از صفحه عبور نمی کند. از جمله مزیت های لامپ SMD چراغ های کوچک آن است که اغلب باعث زیباتر شدن لوستر می شود.  قابلیت ایجاد رنگ های متنوع برای SMD مانند LED مکمل شکل ظاهری مدرن لوسترهای خطی و است باعث می شود این لوسترهای خطی گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در فضاهای مدرن باشند.

اگر علاقه مند هستید تا درباره لامپ های SMD و LED و تفاوت ها و کاربرد آن ها بیشتر بدانید، خواندن مطلب زیر را به شما پیشنهاد می کنیم.

لوسترهای LED یا SMD مسئله این است!

لوستر خطی SMD

لوستر خطی SMD

لوسترهای خطی کلاسیک و مدرن

با وجود اینکه لوسترهای لاینر، به عنوان لوسترهای مدرن شناخته می شوند، ولی مدل هایی که دارای المان های طراحی کلاسیک هستند نیز، توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند. استفاده از متریال های برنز، چوب، بلور و شیشه و تلالو نور امتداد کریستال ها، می تواند جلوه ای فراموش نشدنی را در ذهن مخاطب به جای بگذارد.

لوسترهای خطی کلاسیک و مدرن

لوسترهای خطی کلاسیک و مدرن

از لوسترهای خطی در چه جاهایی می توان استفاده کرد؟

به غیر از محیط ناهارخوری برای نورپردازی فضاهای باز بیرون ساختمان، نورپردازی کلی آشپزخانه و همچنین برای نورپردازی سرویس بهداشتی و حمام نیز می توان از لوستر لاینر استفاده نمود.

لوسترهای خطی

لوسترهای خطی

استفاده از لوستر لاینر برای نورپردازی میز غذاخوری

شاید بتوان گفت مناسب ترین استفاده از لوستر خطی، نورپردازی میز غذاخوری باشد. چه یک رستوران شیک باشد، و چه یک فست فود، و یا حتی یک اتاق غذاخوری ساده این چراغ ها به سبب ظاهر خطی ای که دارند بر خلاف لوسترهای سنتی و دایره وار، نور را در طول میز پخش می کنند. در نتیجه برای میز های غذاخوری که اغلب به شکل مستطیل هایی با طول زیاد هستند، لوسترهای خطی بسیار کاربردی و مناسب هستند. بهر چه میز بزرگتر باشد و تعداد افراد بیشتری از آن استفاده کنند نورپردازی مناسبی که لوستر خطی فراهم می کند نیز بیشتر دیده می شود؛ از این جهت در بسیاری از رستوران ها و غذاخوری ها برای نورپردازی از لوسترهای لاینر استفاده می شود.

لوستر لاینر

لوستر لاینر

استفاده از لوستر لاینر برای نورپردازی میز غذاخوری

استفاده از لوستر لاینر برای نورپردازی میز غذاخوری

کلام پایانی

هدف ما این است که بتوانیم با مقالات و مطالب آموزشی در لوستر «مون»، آگاهی شما عزیزان را نسبت به صنایع و بازار روشنایی افزایش دهیم.

مطالب پیشنهادی:

این لوسترهای مدرن دوست داشتنی

مدل های لوستر مدرن آشپزخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *