راهنمای خرید, عمومی

ریسه LED پیشنهاد شگفت انگیز

ریسه LED

ریسه یک نوار رشته ای متشکل از تعدادی لامپ است که توسط یک مدار الکتریکی به هم متصل شده اند. نوار متصل کننده در اغلب ریسه ها از جنس پلاستیک انعطاف پذیر یا یک رشته سیم برق است.

 

ریسه

ریسه

در دکوراسیون داخلی از ریسه ها بیشتر به عنوان نور مخفی استفاده می شود البته این نوع از تجهیزات روشنایی در اعیاد و جشن های مختلف نیز کاربرد فراوانی دارند. نسل جدید ریسه ها، ریسه های LED و RGB هستند که در مقایسه با ریسه های قدیمی (لامپ های رنگی) دارای طیف رنگی گوناگون و وزن کمتری هستند.

 

 

 

ریسه LED چرا و چگونه؟

استفاده از ریسه ال ای دی یا همان ریسه رنگی (RGB LED STRIP LIGHTS) در دکوراسیون و طراحی داخلی، به خصوص برای ایجاد نورهای مخفی بسیار رایج شده است. ریسه LED با طراحی انعطاف‌پذیر خود، به کاربران اجازه می‌دهد تا طیف گسترده‌ای از رنگ را برای روشنایی در اختیار داشته باشند. در نتیجه ترکیب کردن سه رنگ اصلی قرمز، سبز و آبی، می‌توانید از بین ۱۶ میلیون رنگ، رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید. علاقه به داشتن تنوع رنگی باعث شده است که استقبال خوبی از ریسه رنگی یا همان ریسه RGB شود؛ چراکه روشنایی نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی دارد.

 

ریسه نور RGB

ریسه نور RGB

ریسه LED

ریسه LED

 

تنوع در دکوراسیون با استفاده از درایور آر جی بی، RGB

در گذشته، استفاده از نور مخفی چندان مرسوم نبود؛ و در اکثر نور پردازی‌ها تنها که یک یا چند لامپ را در قسمت میانی سقف اتاق قرار می‌دادند. نورپردازی کلاسیک، گرچه مقرون به صرفه و تا حد زیادی کاربردی است، اما زیبایی چندانی به همراه ندارد. در دهه‌ های اخیر، ساخت و تزیین خانه‌ های نوساز رنگ بندی و نورپردازی های خلاقانه تری پیدا کرده است. برای مثال، با نصب ریسه ال ای دی و یا استفاده از آباژور، طراحی داخلی صمیمی‌تری ایجاد شده است.

 

استفاده از ریسه نور در دکوراسیون داخلی

استفاده از ریسه نور در دکوراسیون داخلی

 

به طور کلی، در یک ساختمان، نورپردازی به دو منظور انجام می‌شود، روشنایی و زیبایی. ریسه LED از این نظر منحصر به فرد است که روشنایی و زیبایی را هم زمان به شما ارایه می کند. حتی می‌توانید با استفاده از درایور RGB صداهای محیط، فیلم، گیم و … را با نور ریسه LED هماهنگ کنید.

 

تزیین دیوار با ریسه نور ال ای دی

تزیین دیوار با ریسه نور ال ای دی

 

بعضی از کاربردهای ریسه نور RGB

برای داشتن دکوراسیون خاص بهتر است به دنبال مکان‌هایی باشید که بتوانید ریسه ال‌ ای‌ دی RGB را به صورت نور مخفی در آن ها نصب کنید. به عنوان مثال نصب ریسه LED در قفسه‌‌های کتاب‌ شما می‌تواند به کتابخانه جلوه‌ ای خاص و  دلپذیر ببخشد.

 

کاربردهای ریسه نور RGB

کاربردهای ریسه نور RGB

 

کاربرد دیگر استفاده از ریسه های LED ایجاد فضای نوری متفاوت و تفکیک شده برای گلدان ها است. یک رویکرد رایج تنظیم نور قرمز برای گیاهانی که گل ‌می‌دهند و تاباندن نور آبی بر روی گیاهانی است که گل نمی‌دهند. نور بنفش نیز بر روی تمامی گیاهان قرار می گیرد.

 

خرید ریسه نور

خرید ریسه نور

 

شما همچنین می‌توانید در طول روز برای روشن‌تر و متعادل شدن نور خانه از رنگ سفید ملایم استفاده کنید. اگر تلویزیون دیواری دارید، با نصب ریسه رنگی پشت آن جذابیت بیشتری را در فضا ایجاد کنید.

 

ریسه نور RGB

ریسه نور RGB

 

برجسته کردن یک قفسه یا باکس دیواری کوچک با ریسه نور رنگی، ایده ای بسیار خلاقانه است. فقط کافیست ریسه را در پشت یا زیر قفسه نصب کنید.

 

ریسه نور

ریسه نور

 

استفاده از ریسه RGB و نصب آن در زیر کابینت، نیمکت، میز کنسول و اپن آشپزخانه نمونه های دیگری از کاربردهای ریسه نور هستند.

 

تنظیم ریسه نور LED

تنظیم ریسه نور LED

 

یک رنگ با نور ملایم را انتخاب کنید و در زمان دلخواه ، از آن به عنوان چراغ خواب استفاده کنید.

 

ریسه نور LED اتاق خواب

ریسه نور LED اتاق خواب

 

همچنین می‌توانید تعیین کنید که همه چراغ‌های خانه در ساعت دلخواه شما خاموش شده و سپس نور مخفی به عنوان چراغ خواب روشن شود.

 

خرید ریسه عکس نوری

خرید ریسه عکس نوری

 

تاج تخت‌ خواب شما مکان خوبی برای نصب ریسه رنگی در اتاق خواب است و این امکان را به شما می‌دهد که هاله‌ نور ملایمی پیرامون تخت خود ایجاد کنید‍‍ و روزانه براساس احساسات خود رنگ آن را تنظیم کنید.

 

ریسه نور LED تخت خواب

ریسه نور LED تخت خواب

ریسه نور تخت‌ خواب

ریسه نور تخت‌ خواب

ریسه نور LED در اتاق خواب

ریسه نور LED در اتاق خواب

 

از آنجا که می‌توان از ریسه LED ضد آب استفاده کرد، چرا اضافه کردن این ریسه به ایوان خود را در نظر نگیریم؟

 

ریسه نور LED در ایوان خانه

ریسه نور LED در ایوان خانه

 

یا حتی می‌توان با استفاده از ریسه RGB، متناسب با هر فصل و مناسبت، نمای خانه‌ی خود را تغییر داد.

 

ریسه نور LED

ریسه نور LED

 

سخن پایانی
مهم نیست که در یک خانه‌ی مدرن زندگی می کنید یا خانه ای سنتی دارید؛ با نصب ریسه RGB در هر یک از بخش‌های خانه‌ و تنظیم رنگ دلخواه، زیبایی محیط را افزایش دهید و آن را دلنشین تر کنید.

برای خرید آنلاین و مشاهده موجودی لوسترهای متنوع به فروشگاه آنلاین «مون» مراجعه کنید.

 

ریسه نور آر جی بی

ریسه نور آر جی بی

ریسه ال ای دی

ریسه ال ای دی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *